Alla inlägg den 12 november 2010

Av Erika Lindström - 12 november 2010 19:18

rallyt.bloggplatsen.se
TÄVLING: vinn en biobiljett. Gör så här:gå till www.wilmaofsweden.com och välj ut din favoritväska. Skriv ner det på din blogg och kopiera texten och klistra in på min blogg som kommentar. Tom. 30/11.

Av Erika Lindström - 12 november 2010 18:25

Vi startade alltså Pressbyrån i Ö-vik den 27 november 2009. Oj, vilken chock, glad-chock alltså. Vi hade så mycket folk hela första månaden. Och ingenting kunde vi i personalen, skratt. På lagret var det ett kaos eftersom det är extremt trångt där bak och hyllorna på den tiden var väldigt underdimensionerade. Som tur är har vi fått bygga om lite så vi har det lite bättre. Men inte kan vi direkt dansa vals där bakom;).


Det här året har gått så fort på ett sätt. Hela första halvåret kändes det som vi inte gjorde annat än brandutryckningar för att fixa saker som gick fel. Vi hade ju inga rutiner alls och hela tiden dök nya problem upp. Men jag måste säga att utan min fantastiska Kicki i butiken hade det gått åt helsefyr.


Sakta men säkert har vi hittat våra rutiner och vårt kundantal ökar fortfarande hela tiden. Jag tror banne mig att vi kommer fixa budgeten som vi satte. Vågar fortfarande inte tro på det men nu är det ju nära till årets slut.


Så nu när vi hittat en rutin, vad händer, jo jag ska få bebis och vara mammaledig. Hur ska det gå?

Av Erika Lindström - 12 november 2010 14:13

Idag läggs det upp en hel bunt nya väskor på www.wilmaofsweden.com. Åh, vad roligt.  

Av Erika Lindström - 12 november 2010 13:43

Ja, det är ju faktiskt en ständigt pågående fråga inom mig. Men tillvidare kan jag väl skriva ner mina allmänna fakta;)


Idag är jag 36 år gammal (rättelse: ung) och jag bor i ett i mitt tycke fint hus ca 7 km utanför Örnsköldsvik. Vi bor faktiskt på en ö, men den förbinds till fastlandet med en bro så det är inte så exotiskt som det låter.


Jag har 2 fina flickor som nu är 7 och 11 år gamla (rättelse: dom är verkligen unga). Dom bor hos mig varannan vecka och numera fungerar det ganska bra.


I magen väntar barn nummer 3 som skall födas på Alla Hjärtans dag är det sagt. Dock har jag satt en 100-ring på att den kommer tidigare, närmare bestämt den 8:e feb, för då fyller pappa Hans 40 år. Det ska bli min egen variant av present tänkte jag:)


Hans och jag träffades för nästan 2 år sen och det sa bara pang på rödbetan så var vi förlovade och gifta. Exakt på dagen 1 år vigde vi oss nämligen. Ganska galet men helt rätt! Vi är fortfarande lika lyckliga och nykära efter 2 år. Må det aldrig bli annorlunda...


Så, hur blev jag med 2 företag då?

Jag blev dessvärre arbetslös i den stora lågkonjunkturen som vi nyss genomlidit och efter bara några månader klättrade jag på väggarna. Så läste jag en annons om att Pressbyrån skulle starta i Örnsköldsvik och nu sökte dom köpmän. Pressbyrån är ett företag som jag tidigare varit och kikat på och sett som en potentiell väg att starta eget. Sålunda tog jag chansen och ansökte. Gud, så nervös jag var. Superproffsiga rekryterare som höll intervjuer i ett strikt schema. Veckorna efter var en nervpress! Men så ringde telefonen när jag och hela familjen var på Cypern och jag fick beskedet att jag var utvald.


Wow, för att kyla ner nerverna gick jag till Bamse-baren och beställde gratisglass, skratt.


Dock ett litet krux.....Pressbyrån skulle öppna den 27 november 2009....och jag och hans skulle skrida till altaret 2 veckor senare. Dessutom hade vi bokat bröllopsresa till Thailand i mellandagarna (som ju är hysteriska för alla handlare).


Vad göra? Normala människor skulle säkerligen välja bort några moment för att klara av det, men jag är dessvärre inte en sån människa, så jag körde hela racet ändå. Jättesmart var det inte, men minnesvärt!

Av Erika Lindström - 12 november 2010 12:43


Jag har sen tidigt i vuxen ålder velat driva eget företag. Samtidigt har jag också velat ha traditionellt familjeliv med barn, Volvo (nåja, det kan diskuteras) och hus.

 

Därför startade jag 2 företag!!! inom ett år och nu väntar jag mitt 3:e barn. Hur ska jag lösa det här?

 

Häng med på min blogg, var aktiv och kommentera. Hissa och dissa. Nu kör vi!

Presentation


2 företag
3 barn

Nu kör vi!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kolla in dessa länkar

Gör mig glad och skriv i min gästbok

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards