Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Snart ska jag till barnmorskan...

Av Erika Lindström - 23 november 2010 11:32

Om 1,5 timmar ska jag vara nyduschad och klar för att åka till barnmorskan. Idag går jag in i vecka 28. Jag känner mig oändligt tung och allt jag gör är extremt jobbigt just nu. Känns tröstlöst att det är 3 månader kvar!


Jag hade räknat med att få havandeskapspenning from v. 27 men hade liksom missuppfattat systemet. Jag måste vänta till den 12 december innan jag kan få det. Dock är jag redan nu godkänd för det efter att ha blivit glatt överraskad av försäkringskassans effektiva handläggning. Man läser ju så mycket om dom så jag hade förväntat mig en handläggningstid på typ 3 år eller så;).


Fick lite panik då jag insåg att jag måste jobba heltid så länge för jag kände att min kropp absolut inte pallade mer. Har bitit ihop en längre tid och bara riktat in mig på att snart gå ner i tid men så kom kallduschen att jag måste vänta. I ren desperation vände jag mig till sjukvården och fick en läkartid. Gulle dig doktorn som genast sjukskrev mig på den halvtid jag begärde, för mina fogar är kassa just nu. Något bättre har jag faktiskt blivit på dessa två veckor som jag inte jobbat heltid, men så fort jag får för mig att leva lite normalt, såsom att tex dra dammsugaren ett varv eller så, kan jag inte sova på nätterna för jag får så ont.


Vet inte vad jag ska säga idag till barnmorskan. Egentligen vet jag inte om jag borde ens jobba halvtid nu innan jul, men jag har ingen upplärd personal att sätta in och jag tycks inte heller ha råd att jobba mindre.


Det är fasiken inte lätt att driva eget och vänta barn samtidigt!


Och hur gör man föresten med mina sjukintyg jag fick av doktorn. Jag vet inte hur man rent praktiskt gör när man är sjukskriven. Ska jag skicka intygen nånstans eller. Suck, hatar pappersgöra......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Lindström - 23 november 2010 11:44

På lördag har Pressbyrån i Örnsköldsvik 1 års-jubileum och jag har försökt att tänka ut lite aktiviteter för att fira. Har aldrig någonsin haft nåt jubileum förr så jag har ingen aning om hur man gör sånt här men så här tänkte jag:   Kaffe och bu...

Av Erika Lindström - 12 november 2010 19:18

rallyt.bloggplatsen.seTÄVLING: vinn en biobiljett. Gör så här:gå till www.wilmaofsweden.com och välj ut din favoritväska. Skriv ner det på din blogg och kopiera texten och klistra in på min blogg som kommentar. Tom. 30/11. ...

Av Erika Lindström - 12 november 2010 18:25

Vi startade alltså Pressbyrån i Ö-vik den 27 november 2009. Oj, vilken chock, glad-chock alltså. Vi hade så mycket folk hela första månaden. Och ingenting kunde vi i personalen, skratt. På lagret var det ett kaos eftersom det är extremt trångt där ba...

Av Erika Lindström - 12 november 2010 14:13


Idag läggs det upp en hel bunt nya väskor på www.wilmaofsweden.com. Åh, vad roligt.   ...

Av Erika Lindström - 12 november 2010 13:43

Ja, det är ju faktiskt en ständigt pågående fråga inom mig. Men tillvidare kan jag väl skriva ner mina allmänna fakta;)   Idag är jag 36 år gammal (rättelse: ung) och jag bor i ett i mitt tycke fint hus ca 7 km utanför Örnsköldsvik. Vi bor faktis...

Presentation


2 företag
3 barn

Nu kör vi!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kolla in dessa länkar

Gör mig glad och skriv i min gästbok

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards